АНКЕТА
учасника 2-го (обласного) туру
Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року»
1. Колодяжна Людмила Вікторівна
2. 30 грудня 1959 рік
3. 64844 вул. Молодіжна ,17 с. Уплатне Близнюківський район Харківська область
4. Харківський державний педагогічний інститут ім.. Г.С.Сковороди , 1981 рік, математика, вчитель математики
5. Уплатнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Близнюківської районної ради Харківської області
64844 вул. Шкільна ,1 с. Уплатне Близнюківський район Харківська область, тел.. 91-2-40
6. Стаж роботи: загальний – 34, в т.ч. педагогічний – 34
7. Спеціаліст вищої категорії
8. Старший вчитель
9. Грамота головного управління освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації, 2012 рік, грамота Близнюківської державної адміністрації Близнюківської районної ради, 2012 рік.
10. «Допомогти дітям стати особистостями з позитивними рисами характеру, почуттям власної гідності, навчити поважати тих, хто їх оточує, вміти реалізовувати себе як особистість».
11. Я, Колодяжна Л.В., після закінчення ХДПІ ім. Г.С. Сковороди, прийшла працювати в свою рідну Уплатнівську школу вчителем математики. Мої вчителі довірили мені класне керівництво 4 класу. Стало зрозуміло, що працювати вчителем і виконувати обов`язки класного керівника – це складно, але, надзвичайно, цікаво. Ти розумієш, що ці довірливі оченята чекають від тебе відповіді на найрізноманітніші запитання і довіряють тобі повністю.
Працюючи 34 роки в школі, я маю чотири повних випуски, та два неповних. Кожен клас був індивідуальним, з різним рівнем згуртованості , вихованості і навченості. Було нелегко, особливо тоді, коли розпочинала роботу з класом, у якого уже було декілька класних керівників і діти зведені з двох шкіл. Завжди допомагало моє кредо: «Справжній вчитель не той хто повідомляє істину, а той, хто вчить її шукати».
Прикладом для мене були мої вчителі, які мене навчали. Це Каменева Марія Іванівна, Берлізова Ніна Іванівна, Збруєва Віра Іванівна та Михайлюк Володимир Денисович. Так склалося, що моя школа, де я навчалася, стала моєю рідною домівкою. Завдяки взаєморозумінню в родині, я змогла дозволити собі більше часу працювати з учнями.
Цілями моєї виховної роботи є: виховання та розвиток вільно мислячої, талановитої, фізично розвиненої особистості; розвиток інтересу до навчання, постійної потреби пізнання нового; створення умов для розвитку етичних та моральних якостей учня; стимулювання прагнення розвивати творчі, інтелектуальні, духовні і фізичні здібності і нахили кожного учня; допомагати учням та їх батькам знаходити порозуміння між собою.
У своїй роботі я керуюся Концепцією громадянського виховання, Концепцією національного виховання, Національною програмою «Діти України», Законом України «Про повну середню освіту», Конвенцією ООН про права дитини, нормативними документами, наказами, розпорядженнями Міністерства освіти та науки, обласного управління та районного відділу освіти. Ключовим нормативним документом щодо виховання учнівської молоді є наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 №1243, яким затверджено «Основні орієнтири виховання учнів1-11 класів загальноосвітніх закладів України».
Я вважаю, що запорукою успішної виховної роботи класного керівника є його тісна співпраця з батьками, оскільки саме сім’я значною мірою впливає на процес становлення особистості дитини. Тому важливе і відповідальне завдання класного керівника - домогтися, щоб батьки були активними учасниками процесу навчання і виховання дітей не тільки вдома , а й у школі.
Прищеплюючи молоді пріоритет загальнолюдських цінностей в духовному розвитку особистості на національному підґрунті, разом з педагогічним колективом, батьками допомагаємо оволодіти знаннями, спрямовуємо виховання передусім на розвиток патріотизму, любові до свого народу, до України, адже проблема виховання, як і у всі часи, залишається найважливішою.
Формула успіху у кожного класного керівника своя. Для того, щоб мої діти досягали успіху, я ніколи не повинна зупинятися на досягнутому, постійно крокувати в ногу з часом, постійно перебувати в творчому пошуку, займатися самовдосконаленням, тобто слідувати своєму педагогічному кредо: « Справжній вчитель не той хто повідомляє істину, а той, хто вчить її шукати.»
12. Години спілкування, бесіди, свята, конкурси, тренінги, диспути, екскурсії, години відпочинку, тестування, ділові та розвивальні ігри, брейн-ринги.
13. Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів у ЗНЗ. Методичні рекомендації. – Х: ХОНМІБО, 2009;
Концепція позакласної виховної роботи в загальноосвітній школі.
- К,1991;
Набока Л.В. Національно-патріотичне виховання учнівської молоді //
Виховна робота в школі. – 2007 р. - №9. - С.27-28;
Моральне та громадянське виховання. – Сценарії заходів. – Х,; Вид. група «Основа», 2009;
Години спілкування. – Х,; Вид. «Ранок»;
Федорець М.О. Школа CCI століття: Зміни в контексті розвитку інформаційного суспільства .- Х,; ,; Вид. група «Основа», 2014;
Батьківські збори. . – Х,; Вид. група «Основа», 2008;
14. «Справжній вчитель не той, хто повідомляє істину, а той, хто вчить її шукати».
15. Даю згоду на внесення інформації в базу даних та публікацію матеріалів у періодичних та інших освітянських виданнях з можливим редагуванням
Підпис учасника _____________________ Дата______________________
ОПИС ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ КЛАСУ
Назва виховної системи Формування організованого учнівського колективу та високоморальної особистості учня через залучення до активної діяльності |
|
Компоненти структури
|
|
орієнтаційно-цільовий компонент (стратегічна ціль (державна стратегія виховної політики, генеральна мета виховання; етапи становлення та розвитку виховної системи; конкретизація цілей виховання відповідно до етапів виховання, місце і роль класу у виховному просторі освітнього закладу)
|
Для досягнення головної мети - виховання незалежних й творчих гармонійних особистостей, справжніх патріотів нашої держави, керуюся Концепцією громадянського виховання, Концепцією національного виховання, Національною програмою «Діти України», Законом України «Про повну середню освіту», Конвенцією ООН про права дитини, нормативними документами, наказами, розпорядженнями Міністерства освіти та науки, обласного управління та районного відділу освіти. Домінуюча участь кожного учня класу в усіх позакласних заходах школи. |
гносеологічно-аксіологічний (змістовий) компонент (досягнення стратегічних цілей у вихованні через конкретизацію завдань у контексті педагогічної проблеми, над якою працює класний керівник)
|
Для максимального розвитку кожної дитини, творчого підходу до навчання і виховання, збереження її неповторної індивідуальності, розкриття потенційних нахилів, талантів, найкращих духовних і моральних якостей особистості поєдную традиційні і нетрадиційні форми роботи так, щоб вона була цікавою і різноманітною відповідно віковим категоріям.
|
організаційно-педагогічний компонент (педагогічні умови ефективності виховного процесу)
|
В своїй навчально-виховній діяльності застосовую педагогіку співробітництва, яка є тим сприятливим середовищем, в якому учні набувають досвіду самостійно вирішувати поставлені завдання, поступово приходять до самоосвіти, що сприяє формуванню громадянина, що має високий рівень компетенцій і готовий успішно адаптуватися в соціумі та з роками зуміє реалізувати себе як особистість.
|
практично-діяльнісний компонент (стратегії та методи виховної роботи, організаційні форми – індивідуальні, групові, колективні, масові; спілкування, тактика та стиль діяльності класного керівника)
|
Бесіди, години спілкування, виховні години, класні збори, свята, виставки – конкурси, виставки творчих робіт, відверті розмови, інтелектуальні і розвивальні ігри, змагання, тренінги, проекти, фестивалі, калейдоскопи, анкети думок, пошукові ігри, акції, заочні подорожі – форми і методи, які я використовую. |
діагностико-результативний компонент (очікувані результати, критерії ефективності, оцінка й аналіз функціонування системи)
|
Втілення успішного власного проекту життя дитини – це результат моєї діяльності. |
Структурно-функціональна чи організаційно-педагогічна модель системи (якщо є)
|
|
Ректор Л.Д. Покроєва
ОПИС ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ
з розв’язання педагогічної проблеми, над якою працює класний керівник
Тема досвіду
|
Формування організованого учнівського колективу та високоморальної особистості учня через залучення до активної діяльності
|
Автор
|
Колодяжна Людмила Вікторівна |
Сфера застосування
|
Робота класного керівника в Уплатнівській загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів Близнюківської районної ради Харківської області |
Актуальність
|
В умовах перетворень у соціальному, економічному, політичному житті нашої держави постає потреба кардинальної перебудови у сфері навчання і виховання підростаючого покоління нашої країни. |
Наукові концепції та теорії
|
Сучасна технологія гуманного колективного виховання за В.О.Сухомлинським. |
Основна ідея
|
Виховання незалежних й творчих гармонійних особистостей, справжніх патріотів нашої держави. |
Технологія реалізації ідеї
|
Впровадження системи колективного виховання і її реалізація у виховній роботі школи. |
Форми, методи, прийоми, засоби
|
Бесіди, години спілкування, виховні години, класні збори, свята, виставки – конкурси, виставки творчих робіт, відверті розмови, інтелектуальні і розвивальні ігри, змагання, тренінги, проекти, фестивалі, калейдоскопи, анкети думок, пошукові ігри, акції, заочні подорожі. |
Результат застосування
|
Проведені виховні та позакласні заходи допомагають виховувати в дітей здібності до спілкування, повагу до чужої думки, навіть, якщо її не розділяє більшість; показують учням особистим прикладом виявлення толерантності, терпимості та справжньої інтелігентності. Сприяють формуванню в дітей скрізь - на навчальних заняттях, у спорті, на відпочинку - почуття команди, взаємодопомоги та чуйності. |
Критерії ефективності
|
Вихованість школярів, наявність у них високих моральних якостей, культура поведінки, громадська активність, ставлення до навчання, до людей, до себе – гідність, самокритичність. |
Наукові джерела
|
Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів у ЗНЗ. Методичні рекомендації. – Х: ХОНМІБО, 2009; Концепція позакласної виховної роботи в загальноосвітній школі. - К,1991; Набока Л.В. Національно-патріотичне виховання учнівської молоді // Виховна робота в школі. – 2007 р. - №9. - С.27-28; Моральне та громадянське виховання. – Сценарії заходів. – Х,; Вид. група «Основа», 2009; Години спілкування. – Х,; Вид. «Ранок»; Федорець М.О. Школа CCI століття: Зміни в контексті розвитку інформаційного суспільства .- Х,; ,; Вид. група «Основа», 2014; Батьківські збори. . – Х,; Вид. група «Основа», 2008.
|
Висновки
|
Формула успіху у кожного класного керівника своя. Для того, щоб мої діти досягали успіху, я ніколи не повинна зупинятися на досягнутому, постійно крокувати в ногу з часом, постійно перебувати в творчому пошуку, займатися самовдосконаленням, тобто слідувати своєму педагогічному кредо: « Справжній вчитель не той хто повідомляє істину, а той, хто вчить її шукати».
|
Ректор Л.Д. Покроєва